Tiedote 3.5.2017: Keijunvarjo.fi tarjoaa tietoa tyttöjen väkivaltaisuudesta

Maria Akatemian ja Tyttöjen Talojen Keijun varjo -hankkeen oma verkkosivusto on tarkoitettu tytöille ja nuorille naisille, jotka tarvitsevat tukea tunteiden, itsehillinnän ja väkivallan kysymysten kanssa.

Tänään osoitteessa www.keijunvarjo.fi avautuneen sivuston tavoitteena on jakaa tietoa tyttöjen väkivaltaisuuden erilaisista muodoista sekä tytöille ja heidän läheisilleen että tyttöjen parissa työskenteleville asiantuntijoille. Sivustolla on myös tietoa Keijun varjon toiminnasta sekä kysymyspalsta tunteistaan ja käytöksestään huolestuneille tytöille.

– Päätimme tehdä hankkeelle oman sivuston, jotta kaikki tieto olisi yhdessä paikassa ja kaikkien saavutettavissa. Halusimme tehdä sisällöstä paitsi helposti löydettävää, myös helposti lähestyttävää, kertoo hankekoordinaattori Elina Rajaniemi.

Hankkeen oma chat on jo toiminnassa; tiistaisin klo 15–17 osoitteessa tyttojentalo.fi voi jutella luottamuksellisesti kahden kesken Keijun varjo -päivystäjän kanssa. Yhteydenottoja tytöiltä ja nuorilta naisilta on chatin kautta tullut jo jonkin verran, joten matalan kynnyksen avulle on selvästi tarvetta.

Rajaniemi kertoo, että sivuston ja koko hankkeen tavoitteena on myös rikkoa tabuja, joita usein liitetään tyttöjen ja naisten väkivaltaisuuteen.

– Toivottavasti sivuston myötä ilmiötä aletaan ymmärtää ja tunnistaa paremmin, jotta apua tarvitsevat osaisivat hakea sitä ajoissa.

Yhteydenotot:
Elina Rajaniemi
Keijun varjo -hankekoordinaattori Maria Akatemia ry
p. 050 304 7455 elina.rajaniemi@maria-akatemia.fi

www.keijunvarjo.fi
www.maria-akatemia.fi
www.tyttojentalo.fi

Yhteistyössä Helsingin, Espoon ja Tampereen Tyttöjen Talojen kanssa toteutettavan Keijun varjo -hankkeen (STEA 2016–2018) kohderyhmänä ovat 15–28-vuotiaat tytöt ja nuoret naiset sekä heidän parissaan työskentelevät asiantuntijat ja ammattilaiset. Keijun varjo on osa Suomi 100 -juhlavuoteen kuuluvaa 100 tasa-arvotekoa -hanketta.