Tiedote: Haemme kahta väkivaltatyöntekijää Naisenväkivalta.fi -toimintaan

Maria Akatemia hakee kahta innostunutta ja osaavaa väkivaltatyöntekijää verkossa toteutettavaan Naisenväkivalta.fi ­-toimintaan (STEA 2017-) määräaikaisiin työsuhteisiin 1.3.2020-31.12.2022.

Maria Akatemia ry on ihmisten ja yhteisöjen kestävää hyvinvointia edistävä yleishyödyllinen asiantuntija- ja kansalaisjärjestö.  Toimimme valtakunnallisesti. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä ja Tampereella.

Naisenväkivalta.fi -toiminta (STEA) on yksi ehkäisevän väkivaltatyön toimintamuodoistamme. Työssä on erikoistuttu naisen psyykkisen ja fyysisen väkivallan dynamiikkaan. Tarjoamme apua naisille, jotka käyttävät tai pelkäävät käyttävänsä väkivaltaa. Asiakastyön lisäksi työssä saatua kokemusta ja asiantuntemusta levitetään ja juurrutetaan kouluttamalla ammattilaisia sekä tekemällä tiedotus- ja vaikuttamistyötä. Työmuotoja ovat chat, videokeskustelut ja verkkovertaisryhmät. Verkkopalvelun avulla tarjotaan tietoa ja tukea naisten väkivaltaisuuteen oikea-­aikaisesti sekä lisätään tietoisuutta naisten väkivallasta. Verkkopalvelu mahdollistaa avun tarjoamisen valtakunnallisesti.

Keskeisiä työtehtäviäsi ovat

• asiakastyö (chat-päivystykset, yksilötyö, vertaisryhmien ohjaaminen)
  • osallistuminen toiminnan suunnitteluun, kehittämiseen ja arviointiin
  • kouluttamis- ja vaikuttamistyö: mm. materiaalin tuottaminen ja viestintä sekä tietoiskut ja koulutukset
  • vapaaehtoisten kouluttaminen ja ohjaaminen

Edellytämme sinulta

• soveltuvaa korkeakoulututkintoa ja kokemusta väkivaltatyöstä
  • kokemusta yksilötyöstä ja ryhmien ohjaamisesta
  • digitaalisia taitoja verkkotyön toteuttamiseen, kehittämiseen ja viestintään
  • itsenäistä ja kehittävää työotetta
  • vahvoja vuorovaikutus- ja esiintymistaitoja

Eduksi katsomme

• terapiakoulutus
  • tietoa ja ymmärrystä naiserityisyydestä
  • kokemusta järjestötyöstä

Tarjoamme sinulle inspiroivan ja yhteisöllisen työyhteisön, sekä työn, jossa voit vaikuttaa, työskennellä joustavasti ja jossa voit kasvaa ja kehittyä ammattilaisena.

Tehtävät ovat määräaikaisia 1.3.2020-31.12.2022. Viikoittainen työaika on 38 h. Työ sisältää säännöllistä iltatyötä (n. 1-3 iltaa viikossa) ja jonkin verran viikonlopputyötä ja matkustamista Suomessa. Työsopimuksessa noudatetaan 6 kk:n koeaikaa. Työaika ja palkkaus noudattavat Sosiaalialan järjestöjen työehtosopimusta. Toimipisteesi on Helsingissä.

Avoimet hakemukset 31.1.2020 klo 16 mennessä osoitteeseen: hanna.kommeri@maria-akatemia.fi.

Lisätietoja: Ehkäisevän väkivaltatyön vastaava Hanna Kommeri p. 045 1443 953 soittoaikoina ma 20.1. klo 13-14 ja ma 27.1. klo 14-15.

Tiedote 10.1.2020 väkivaltatyöntekijä Naisenväkivalta.fi -hankkeeseen pdf